Conversie optimalisatie

TRAFFIC ZONDER CONVERSIE IS NIETS WAARD

 Of de online klant nu een product koopt, of een brochure download; een conversie is een gewenste actie van de bezoeker. Samen stellen we doelen voor uw campagne. Vervolgens scannen we uw website om te beoordelen wat er geoptimaliseerd kan worden om meer conversie te genereren. Ook als uw een geheel nieuwe website ontwerpt, is een analyse van het gebruikersgedrag zeer interessant. U kunt namelijk rekening houden met het verbeteren van de performance, gebruiksvriendelijkheid, design en content. Dit zijn de belangrijkste factoren voor conversie:

PERFORMANCE EN UX DESIGN

Stel uzelf de vraag of bezoekers makkelijk op en door uw site navigeren? Vinden ze snel wat ze zoeken en laadt de website binnen 3 seconden?

Wij controleren alle technische aspecten die een hogere conversie kunnen veroorzaken. We geven handvaten waarmee u naar de eigen webbouwer kan stappen. Maar we kunnen u ook helpen de technische issues daadwerkelijk aan te pakken.

performance

CONTENT: TEKST

content-seo

Worden uw bezoekers overtuigt door de productomschrijvingen en webteksten? Voorziet u ze in hun behoeften en boeien en binden deze teksten, waardoor eventuele twijfels verdwijnen.

Boeiende en overtuigende teksten zijn cruciaal als het gaat om conversieoptimalisatie. Ze helpen een goede vindbaarheid in Google te creëren en daarbij uw doelgroep te benaderen. Onze copywriters schrijven aantrekkelijke teksten, waarbij rekening wordt gehouden met uw doelgroep.

CONTENT: BEELD

Beeldmateriaal is essentieel als het gaat om aantrekkingskracht. Overtuigende webteksten kunnen uitstekend worden versterkt met mooie foto’s of video’s. Stockfoto’s die op meerdere websites gebruikt worden, gaan u helaas niet helpen een betere conversie te genereren, maar een beeld/beelden die goed passen bij uw verhaal, merk of dienst des te meer.

Uiteraard dient rekening gehouden te worden met het design, de doelgroep en focuspunten van uw merk of dienst. Maar ook op consistentie van het materiaal en de boodschap. Onze creatieve fotografen en videograaf helpen u graag met kiezen en creëren van het beeldmateriaal of een fotoshoot en video.

ANALYTICS

analytics-web-bg

Om een goed beeld te krijgen van uw bezoekersgedrag, is Google Analytics een belangrijke bron van informatie. Hieruit ziet u namelijk:

• waar bezoekers vandaan komen
• hoe lang ze op de website blijven
• hoeveel pagina’s ze bezoeken
• via welk apparaat ze de website bezoeken
• op welke pagina ze de website verlaten
• en nog veel meer relevante informatie, zoals op welke buttons ze klikken

Uiteraard gebruiken wij meerdere tools, naast Analytics om een goede analyse te kunnen doen. Nieuwsgierig? Neem dan contact met ons op.

TRACKING

We helpen u graag social trackers, heatmaps of andere recordings te gebruiken om inzichtelijk de krijgen hoe men uw website gebruikt. Dit doen wij om het gebruik van de website beter te analyseren, maar ook om de conversie te verhogen. Naar aanleiding van deze data kan namelijk aantrekkelijke content op het juiste moment in de customer journey worden aangeboden.